<<< Tebaks till förstasidan

105 ton - osorterade bilder





Lokstallet på Västerås Västra cirka 1982.
Januari 2008
Efter älgkrock utanför Floby mitt i natten med containertåget Et-Gsh fick jag praktisera lite expanderpluggning. Det var en bra investering att lägga dessa på loket en gång i tiden. Det höll ner till Gsh och hem till Eskilstuna senare samma dygn.
2007-07-13
1290 i gryningen på Västerås Västra med många vagnar.
Bild 2. 1290 på morgonsidan i Bro med lite färre vagnar
Bild 2. 1290 på förmiddagen i Kvicksund med minimalt antal vagnar
Maj 2007. Denna tydliga och genomarbetade hastighetstavla sitter var? Dagbiljett till rulltrapporna i Hallsberg till först öppnade rätta svar.
Mars 2006. TGOJ Trafik Ma 962 med fyra vagnar passar på att ploga lite snö vid tågmöte i Brh. Foto: Hasse Karsberg.
Februari 2006. TGOJ Trafik El16 väntar på vagnar i Göteborg Skandiahamnen. Foto: Jan Söderman.
SJAB Rc6 1412 under pågående ommålning till nya designprofilen.
Bild 2 | Bild 3
Cirka 1983. Rc4 1322 vid leverans Västerås C.
Ra 989 gör uppehåll på VåC. Cirka 1983.
Tågex Västerås 1983. Tågklareraren är Henry "Säffle" Andersson. Det råttinvaderade och sneda stationshuset är nu lyckligtvis rivet.
Blue X Rc7 1420. Foto: Yngve Carlsson.
RAI 40-700 IIRR. Iransk Rc4 fotograferad 2001 i norra Iran. Byggd efter vår Rc4 serie med typ Rm-boggie. De har 8 st sådana lok varav 6 fortfarande rullar hjälpligt.
Gamla skyltar 1.
Gamla skyltar 2.
Gamla skyltar 3.
Torkarjustering på Rc6 1337.
T44 i lyftblock.
Fler gamla skyltar.
Nymålad fröviforsare.
Nostalgihörna.
Mer nostalgi.
Godsfinka falköpingsveteran.
Godsfinka boggiebyte.
Gammalt och nytt.
Tidigt centrallås.
Asea RZ asykron-testlok.
Bild 2 | Bild 3
Bild 4 |
Östersund C med Nabopendeln.
Storlien 2001.
Östersund C 2001.
Ett av 333 Koncar-producerade JZ 441-lok baserade på ASEA Rb/Rc.
Bilderna tagna vid testkörning november 2001 mellan Podsused Tvornica och Slavonski Brod.
Loken byggdes urspungligen som diodlok men byggdes mot slutet av 90-talet om till tyristorlok, 16 lok för den kroatiska järnvägen, 20 för den bosniska. Merparten av dessa lok finns nu i Turkiet.
Det kroatiska Rb/Rc-baserade loket HZ 1141 377 i Savski Marof (linjen Zagreb - Ljubljana/Slovenia). Loket moderniserades på Koncar-fabriken i Zagreb år 2002.
El16 under anpassning för svenska förhållanden. Foto: Yngve Carlsson.
Bild 2
Österrikisk Rc i nya kläder. Foto: Yngve Carlsson.
Bild 2 | Bild 3
Bild 4 | Bild 5
Bild 6
Mz vid Örebro-verkstaden. Foto: Yngve Carlsson.
Bild 2 | Bild 3
Bild 4 | Bild 5
Bild 6 | Bild 7
Bild 8 | Bild 9
Mer Mz vid Örebro-verkstaden, september 2004. Foto: Yngve Carlsson.
Bild 2 | Bild 3 | Bild 4 |
Mz börjar likna någonting. Februari 2005. Foto: Yngve Carlsson.
Bild 2 | Bild 3
Bild 4 | Bild 5
Bild 6 | Bild 7
Bild 8 | Bild 9
F.d. norsk EL15 får ny omformare och blir flaggskepp för HectorRail. Örebroverkstaden April 2005. Foto: Yngve Carlsson.
(Red. anm: Snyggt lok)

Bild 2


<<< Tebaks till förstasidan