<<< Tebaks till förstasidan

På jobbet - Februari 2002
Västerås-Eskilstuna-(Västerås)-Uppsala





The Train in Vain Quiz:

Detta tåg har rullat...

a) 10 år mellan Bronx och Harlem
b) 20 år mellan Karachi och Calcutta
c) 1 år i Västmanland
Vem vill lägga sin prickigkorvsmörgås här?
Green Cargo under falsk flagg. Möte i Kolbäck
Se upp var ni gör av fingrarna om ni skall resa med Regina
Stol vars för få möjliga justeringar görs med osannolikt tröga och lågutväxlade vred. Ingen lämplig justeringsmetod med tanke på hur många förarbyten det sker om dagen. Brännande handleder får man som tack.
Andra mötet i Kolbäck. Regina 3242 på väg in.
Kvicksundsbron. Permanent hastighetsnedsatt till 40 km/h. "Brovaktarens stuga" till vänster.
Dubbelspårsbygget Folkesta-Eskilstuna
Dubbelspårsbygget Folkesta-Eskilstuna, bild 2
I ett försök att skylla den dåliga hyttvärmen på användarfel tillskrev tågtillverkaren den stackars reostaten som sägs reglera temperaturen helt osannolikt växelvisa egenskaper. En förvirrad användare har meddelst bläckpenna försökt göra praktik av teorin. Tilläggas kan att inget som helst läge ger någon märkbar värme i förarhytten.
Vår Regina för idag.
Hm.
X:et vänder på spår 1 i Eskilstuna. Vi inväntar avgångstiden.
Möte i Morgongåva...
...och i Brunna.
<<< Tebaks till förstasidan