<<< Tebaks till förstasidan

På jobbet - Januari 2002
Norrköping - Västerås





Ett mycket smutsigt men för dagen hjälpligt ihoplappat och tillfälligt rullande sorgebarn. Vår resa börjar i Norrköping.
Hyttvärmen presenteras i samarbete med Biltema.
Ett eller flera fönster är oftast trasiga. Här har toafönstret gått i tusen bitar.
Den skarpsynte ser att det är nivåskillnad mellan enheterna. Det beror på att luftfjädringen i ena vagnen är trasig. Bekvämt? Inte särskilt.
Förarmiljön. Trångt men ganska OK. Stolen är dock kass. Originalstolarna (från Adtranz) var guld men dessa utbytta har ett användargränssnitt som är under all kritik.
Huvudmenyn i IDU:n. (IDU = Internal Display Unit, manöverdatorn med sin pekskärm)
Översikt grupper aktiva fel.
Första sidan i IDU:ns lista över aktiva fel.
Tågsättets aktiveringsstatus. Bägge strömriktarna är med!
Inredningen har svårt för att sitta kvar.
Avgång Norrköping. Godsbangården till höger.
Toppfart är uppnådd. Pga broms- och andra problem är maximal hastighet 130 km/h.
Tågmästare Agneta ropar ut anslutningarna i Katrineholm.
Ankomst Katrineholm
Möte med annan VL-kärra i Katrineholm. VL kör visserligen inte tåg längre, men namnet lever kvar...
Banverket ute och kollar att växlarna lever.
Möte med X2 i Sköldinge
Hälleforsnäs. Resandeutbyte/tågmöte.
Fjärren i Skogstorp huserar här. Nej, det lutar inte på riktigt.
Tåggrupp i Eskilstuna
Ah. Tretågsmöte i Folkesta spär på förseningen.
Äntligen civiliserade trakter...
<<< Tebaks till förstasidan